Piața „mașinilor conectate” este o piață în creștere, iar estimările arată că aceasta va atinge până în anul 2027 valoarea de peste 215 miliarde de dolari.
Cel mai important beneficiu al mașinilor conectate este îmbunătățirea siguranței rutiere pentru participanții la trafic din întreaga lume, prin crearea unui flux direct de informații între vehicule, pietoni și infrastructura rutieră.
Acesta este un aspect foarte important, în condițiile în care statisticile ONU arată că, în fiecare an, aproximativ 1,3 milioane de oameni își pierd viața în urma accidentelor rutiere (peste jumătate dintre aceștia fac parte din categoria utilizatorilor vulnerabili care include pietoni și bicicliști) și alte 50 de milioane de persoane sunt rănite.
Un alt avantaj al utilizării mașinilor conectate este gestionarea traficului aglomerat din orașele mari prin comunicarea directă dintre un vehicul și infrastructura rutieră din apropiere, fără a fi nevoie de conectarea la o rețea mobilă centrală.
În același timp, mașinile conectate pot aduce pentru producătorii auto o creștere a vânzărilor prin apariția unor servicii suplimentare, cum ar fi diagnosticarea la distanță, întreținerea predictivă și programarea online a serviciilor oferite.
În ceea ce-i privește pe conducătorii auto, atunci când utilizează mașini conectate, aceștia se pot bucura din confortul mașinii lor de aplicațiile lor preferate de divertisment, cum ar fi serviciile de streaming de muzică sau cele dedicate cărților audio.
Un model nou de mașină care beneficiază de funcții avansate de conectivitate este și Hyundai i10, toate aceste funcții fiind integrate pe un ecran color tactil, cu dimensiunea de 8 inchi (20,32 cm).
Caracteristici precum cele menționate anterior, fac dintr-o mașină conectată nu doar un instrument care ne ajută doar să ajungem din punctul A în punctul B, așa cum se întâmpla până acum, ci și un adevărat hub integrat.
Expresia „mașini conectate” este acum la mare modă în industrie, iar producătorii de automobile fac parteneriate cu companiile de telecomunicații pentru a aduce conectivitatea în rândul vehiculelor lor.
Mașinile conectate se folosesc pentru a funcționa de Internet of Things (IoT), vehiculele interacționând între ele cu ajutorul acestuia, în timp ce se coordonează, în același timp, cu infrastructura rutieră.
Astăzi, producătorii de automobile își diferențiază mărcile nu doar prin vehiculele pe care le oferă, ci și prin caracteristicile de conectivitate pe care acestea le asigură, oamenii fiind din ce în ce mai interesați să obțină mai multă conectivitate în mașinile lor.
De exemplu, noul Hyundai i10 este prevăzut cu aplicațiile Apple Car Play și Android Auto, ce garantează o integrare perfectă a aplicațiilor de pe smarthphone cu sistemul de infotainment al autovehiculului.
În prezent, industria auto trece prin transformări notabile, mobilitatea electrică și conectivitatea, fiind cele mai importate dintre acestea. Asigurarea conectivității de înaltă performanță către și de la mașină va fi cheia dezvoltării ulterioare a oricărui producător de mașini.
„Mașinile conectate” dețin deja mii de senzori care oferă informații despre locația mașinii, mediul fizic din afara mașinii, viteza și siguranța vehiculului, consumul de combustibil, preferințelor ocupanților, rutele frecventate sau comportamentul și starea fizică a șoferului.